Que facemos >

Que facemos

Investigadores Sociais #SenVandalismo

• Iniciativa educativa para previr o vandalismo
  • Dende - Ata: 01/09/2021 - Actualmente

¿Para quen?

Este proxecto impulsado por  APES  en colaboración coa Fundación Barrié, está dirixido a nenos e nenas que cursan estudos de 5º  e 6º de primaria de 10 centros de toda Galicia.

¿Para qué?
Para mellorar o arraigo social do alumnado, para crear espazos dentro dos centros que permitan catalizar o talento social e formar adultos comprometidos socialmente y para concienciar ó colectivo sobre a importancia da prevención e dos comportamentos de risco.

¿Por qué?
O motivo de escoller esta temática en concreto é o seguinte:

O vandalismo é un comportamento antisocial que se inicia normalmente na adolescencia e supón unha conducta de risco por ter como fundamento o uso da violencia contra as cousas. As persoas que se implican en actos vandálicos teñen un alto risco de verse inmersas en outros tipos de accións, como o consumo de tóxicos ou violencia. Estes actos son un aprendizaxe de accións potencialmente delictivas.

Os concellos piden colaboración cidadá ante o alto porcentaxe de actos vandálicos que se producen nas cidades, nos centros educativos e quese estenden a outras zonas.

Cómo traballamos

Desenvolvendo, por un período de 4 meses, a iniciativa baixo a metodoloxía de aprendizaxe-servizo (ApS) na que implicamos ao alumnado na investigación das causas e consecuencias do vandalismo.

O alumnado de 5º e 6º de primaria xunto aos seus docentes e familias, investigan sobre a temática do vandalismo desde a orixe deste comportamento ata a búsqueda de solucións, coñecendo as consecuencias sociais e económicas que xera o vandalismo na súa cidade. Nesta iniciativa enmarcada no Proxecto Investigadores Sociais participan alumnos e alumnas de 10 centros de toda Galicia.

CPR Possmus (Vigo) - CEIP A Gándara Monforte - CPR Santiago Apostol (Soutomaior) - CEIP Plurilingüe San Pedro de Visma (A Coruña) - CEIP Condesa de Fenosa (O Barco de Valdeorras) - CPR Concepción Arenal (Ourense) - CEIP O Couto (Ourense) - CEIP de Porto Cabeiro (Redondela) - CEIP de Prácticas López Ferreiro (Santiago de Compostela).

Esta iniciativa ApS está dividida en tres fases:

• Fase de coñecemento da temática
  • Fase de deseño das accións sociais
  • Fase de execución das acción sociais, a través de campañas para sensibilizar ou informar que crean os alumnos e alumnas con toda a información obtida ó longo de todo o proxecto.

O resultado das accións sociais de #SenVandalismo 2021-2022 podes velo a continuación:

Os materiais didácticos empregados nas distintas fases do proxecto teñen como característica principal a adecuación as idades do alumnado e materiais académicos do curso e están compostos por fichas e material audiovisual elaborado expresamente para motivar aos alumnos a lograr os retos plantexados. Desta forma, utilízase a plataforma dixital de aprendizaxe do centro educativo, como ferramenta para facilitar a comunicación entre docentes e alumnado e para fomentar a participación de pais e nais nas iniciativas.

O noso proxecto en números

Desde que iniciamos o proxecto, no curso escolar 2016-2017, un total de 687 nenos e nenas convertéronse en investigadores sociais.

"Investigadores Sociais" faise realidade grazas ao apoio da Fundación Barrié.

Se queres ampliar a información, contacta con nos:
Tfno 988107 629
e-correo prevencion@apesasociacion.org
Queremos coñecer a túa opinión sobre este proxecto.
Dedícasnos 1 minuto?

MATERIAIS RELACIONADOS